Sunday, November 27, 2011

Happy 1:st Advent!


I know it's not big over here in the US, I don't think it's even celebrated at all, but in Sweden the 1:st of Advent is a great celebration. It's the day when you greet Christmas and welcome the holiday into your home. You light the first candle, drink the typical glogg and eat saffron buns and ginger snaps. (Luckily IKEA did have some glogg at least!) This year I decided to be a bit experimental and made a different version of the classic saffron bun. Instead, I baked them more like a roll and filled them with marzipan and sprinkled pearl sugar on top. I like them but I think the old school ones are better!

3 comments:

  1. Happy 1st Advent, Becki! The rolls sound and look delicious!

    ReplyDelete
  2. Hej Becki
    Min engelska är värdelös så jag tar mig friheten att skriva på svenska.
    Vi gjorde också lussekatter i helgen men jag gjorde också en annan variant. Fanns på ica.se och det var också med fyllning, typ mer kanelbulle, men fyllningen bestod av smör socker och vaniljsocker. Jag är mycket skeptisk till att prova nya saker men jag blev possitivt överraskad. Dom var riktigt goda :-)
    Kram Linda

    ReplyDelete
  3. Hej Linda! Jag kollade in bullarna och de ser jattegoda ut! Ska jag absolut ha i atanke till nasta bak. Tack for tipset! Kram

    ReplyDelete